◄ Allah Sentiasa Disisi Kita ►

Gambaran Koup Kia di Namyang R & D Center!

Kia Koup


Beberapa ahli media Malaysia harus menggalakkan Koup Kia hari ini. Ya, model pengeluaran yang baru saja dirasmikan kurang dari sebulan yang lalu - saya percaya jemaat adalah yang pertama di dunia untuk mendapatkan anda mencuba terbaru Kia coupe 2-pintu keluar.

Saya percaya Kia Forte menandakan tonggak penting dalam sejarah model Kia. Untuk pertama kalinya (setidaknya untuk saya) dalam waktu yang lama sebuah model Kia tampak berdarah cukup baik untuk memicu suatu pikiran di kepalaku yang akan bagus untuk melihat satu diparkir di garasi saya, sesuatu yang menarik bagi saya untuk perhatikan ketika Aku melangkah keluar dari rumah setiap pagi, dan bukan hanya sesuatu yang saya katakan kepada diri sendiri saya beli kerana itu hanya lebih murah.

Terutamanya yang Koup juga Kia pertama dua pintu coupe, sementara saudara korea Hyundai telah turun jalan itu berkali-kali bahkan sudah lama sekali dengan Scoupe.

Kia Koup


The Forte dan Forte Koup desain dan detail yang menyenangkan untuk melihat, tanpa apa-apa norak atau mengejutkan, dengan satu-satunya hal yang menonjol menjadi bemper depan agak agresif. Bahkan pada pandangan pertama, tampak cantik Koup Forte mirip hanya 2-pintu Forte tetapi sebenarnya hanya Koup saham teluk kap mesin dengan forte, dengan setiap panel lain yang unik, misalnya spatbor depan mungkin terlihat sama tetapi Koup's sebenarnya lebih agresif dan tampak menonjol keluar lebih untuk menutupi roda depan.

Di Amerika Syarikat, it goes kepala ke kepala terhadap Honda Civic Coupe (yang kelihatannya agak mirip), yang Scion TC, Chevy Cobalt Coupe dan Ford Focus Coupe penuaan. The chassis menggunakan MacPherson struts di depan dan sebuah torsi balok di belakang.

Kia Koup


Kami punya dua unit daripada Kia Forte Koup untuk mencuba, baik model automatik, satu dengan enjin 2.0 liter dan yang lainnya dengan enjin 2.4 liter. Mesin 2.0 liter yang menghasilkan 156 daya kuda dan torsi 195Nm dikahwinkan dengan sebuah 4-speed transmisi automatik sedangkan model 2,4 liter puts out 173 kuda dan torsi 227Nm, dikahwinkan dengan sebuah 5-speed auto. Kedua model itu pra-produksi panel interior tetapi tanpa tekstur dasbor tampak selesai.

Kia Forte Koup memiliki posisi tempat duduk yang layak dengan kerusi pemandu boleh pergi jauh ke belakang cukup untuk posisi mengemudi yang nyaman bagi saya, namun dengan menggalakkan kerusi saya jauh ke belakang ruangan untuk kaki belakang itu terganggu, tapi itu lebih baik ketika seorang jurutera Korea pendek memuat helm pengemudi dengan saya duduk di belakang. Pengarah telah baik menyapu dan mencapai penyesuaian yang bererti saya boleh melaraskan kemudi harus cukup dekat dengan saya untuk kedudukan memandu yang optimum, yang bererti asas tanganku bisa berehat di atas kemudi.

Kia Koup


Dan kami pergi. Test drive kami tidak di jalan umum tetapi di Namyang Kia pusat R & D, di mana ada yang sangat panjang dan lebar, multi-jalur lurus di mana kami bisa menekan, lakukan beberapa rendah dan perubahan jalur kelajuan quality manuver, dan U giliran akhir di mode apa pun yang mahu, apakah giliran halus biasa atau gila jika anda boleh membuat diri anda melakukannya di depan Kia Motors jurutera di dalam kereta.

Pertama atas ialah 2.0 liter. Ini adalah daripada keluarga enjin Theta II tetapi dengan CVVT hanya pada intake, tidak seperti yang baru facelift ganda Optima CVVT pada intake dan exhaust. 156 kuda merasa cukup spritely, yang diharapkan benar-benar seperti itu merasa layak di Optima sehingga harus melakukan lebih baik di forte ringan, dan berbuat lebih baik itu. Gearshifts yang halus dan tanggapan terhadap kickdown cepat dan memuaskan, dan begitu pula pergeseran manual dengan tuil transmisi. Tidak ada Sukan atau S mode on gearbox, anda boleh masuk ke D atau ke dalam mod manual. Mendorong ke depan untuk upshift dan menarik kembali untuk Downshift - Aku lebih suka itu sebaliknya benar-benar seperti rasanya lebih alami.

Kia Koup


2.4 liter itu cukup kuat 2,0 meski seperti itu tidak terdengar sangat menarik, yang merupakan sesuatu setiap inline-4 enjin wajah. Dalam bentuk saham itu hanya ramai sepanjang jalan ke redline tanpa gemuruh atau gerutuan seperti V6 atau V8, dan bahkan tidak halus seperti sutera inline-6. 173 kuda dan torsi 227Nm hampir sebanyak MINI Cooper S sebenarnya, jadi lantai dari gigi 1 pada tidak automatik menyebabkan beberapa protes dari ban, meskipun mesin baik 1) tidak cukup kuat untuk menyebabkan segala jenis torsi mengarahkan atau 2) Kia berjaya memilah driveshaft panjang dan suspensi depan kanan.

Mobil-mobil kami dilengkapi dengan Kia MDPS atau Motor-Driven Power Steering. Ini adalah sistem EPS banyak seperti di Civic, yang menggunakan motor elektrik untuk menggerakkan kemudi itu bukan secara langsung hydraulically driven. Hal ini membolehkan bantuan pengarah pembolehubah - berat pada kelajuan tinggi tetapi lebih ringan pada kelajuan rendah untuk membantu parkir. Tapi aku mendapati bahawa Kia belum benar-benar kelajuan, sudut dan memetakan peringkat bantuan belum sempurna - ia tidak merasa sangat halus dan alami dan kadang-kadang berat untuk beralih daripada cahaya ketika anda tidak merasa seperti seharusnya.

Kia Koup


Pada kelajuan rendah, beberapa manuver yang tidak memerlukan banyak sudut kemudi masih menghasilkan pengarah berat - itu hanya apabila anda menukar lebih banyak bantuan yang meningkat. Tapi selain itu rasanya seperti sistem hidraulik yang tepat dengan baik diri keterpusatan berbobot dan dll, yang oke untuk pertama kalinya EPS usaha tapi generasi kedua versi perbaikan harus bekerja dengan segera! Kita mungkin tidak mendapatkan sama sekali EPS tentu saja, kerana jurutera Kia mengatakan power steering hidraulik tradisional juga merupakan pilihan dengan mobil sehingga hal ini tergantung apa yang Malaysia arahan distributor.

The Forte Koup mempunyai sedikit lebih kuat daripada Forte suspensi sedan, dengan pengurangan ketinggian naik juga. Sebuah tajam yang dihasilkan tidak canggung reaksi daripada casing, ada beberapa roll tubuh sebagai protes terhadap manuver tiba-tiba tapi tidak ada canggung bouncyness atau dll jadi itulah yang layak.

Jadi yeah, ini cukup baik 2-pintu coupe sebenarnya dan dari apa yang saya dengar Kia tempatan kami sedang mencari pengedar untuk membawa kedua sedan dan Forte Forte Koup berada, dengan 1,6 daripada sedan dan 2.0 untuk coupe. Aku rasa 2-pintu Coupe sebagai unit CBU bisa harga di sekitar Honda Civic atau Hyundai Coupe tingkat, yang berpadanan dengan dua mobil sebagai 2.0 liter automatik C-segmen kenderaan tapi kurasa Naza Kia harus mengisi kereta dengan spesifikasi bagus seperti sunroof untuk berkeliling lencana keangkuhan.

Kia Koup


Terutama ruangan untuk kaki belakang kerusi di belakang kerusi pemandu pelbagai bergantung pada seberapa jauh kerusi pemandu didorong semula, tapi ruangan kepala sudah cukup bagi seseorang 183cm quality seperti aku, kerana masih ada 2-3 jari kesenjangan atau lebih antara kepala dan langit-langit , jadi sangat mampu menjadi 4 atau 5 seater, meskipun abit April 5 menjadi seorang meramas terutama karena lantai belakang tidak rata.

Hal-hal lain baik untuk memiliki tetapi tidak hadir pada Koup adalah kemudi sedikit lebih tebal bibir anda yang lebih baik dan mendayung pergeseran pegangan untuk automatik.

Aku tak sabar untuk mendapatkan Koup turun pada beberapa jalan nyata untuk melihat bagaimana sebenarnya drive seperti kerana terlihat bagus (terlihat bersifat subjektif tentu saja, berapa banyak daripada anda bersetuju dengan saya?) Tetapi sebagai sebuah coupe yang terlihat seperti itu telah sporty yang cukup niat, betapa menyenangkan drive akan sangat penting untuk mungkin setengah pangkalan pelanggan di luar sana, dengan setengah lain mungkin untuk membelinya semata-mata berdasarkan penampilan. Dari awal drive penemuan itu jelas lebih baik daripada setup yang agak lembut Hyundai Elantra yang berkongsi chassis dan banyak bahagian dengan, kecuali mesin di mana Kia menggunakan yang lebih baru, lebih baik dan lebih banyak keluarga moden.

From : paultan.org